KRY interiør

VISUELL IDENTITET • LOGO OG PROFILMANUAL

­

Et kreativt konsept som fortjener en kreativ visuell identitet.

KRY interiør er ikke bare en utradisjonell, nisjete interiørbutikk, hos KRY får du også konsultasjon til innredning og styling av bolig før salg. Konseptet er basert på kvalitetsmerker fra skandinaviske designere krydret med velvære og fashion.

For de fleste vekker skandinavisk design bilder av rette linjer og jord-toner. Tross dette ønsket kunden å gjøre noe nytt – «alle» gjør jo det samme.

“Vi ønsker å være et sted kunder kommer for å bli inspirert og drar med en god følelse”

Det ble viktig for både oss og kunden at den visuelle identiteten skal gjenspeile hvem KRY interiør er. Når vi satte oss ned for å fange sjela til KRY – som det så fint heter – kom vi opp med følgende stikkord: ung, tøff, stolthet, skaperglede og kreativitet.

Sammen dannet dette et bilde av det vi i dag kjenner som KRY interiør, nemlig et sted kunder kommer for å bli inspirert, for å få hjelp til å uttrykke seg gjennom interiør og ikke minst for å tørre å satse på de litt utradisjonelle gjenstandene som setter prikken over i-en.

I samarbeid med Rosenborg Reklame satte vi sammen logo og en fargerik palett som skal brukes om hverandre i den visuelle identiteten til KRY. Her skal det være et kreativt spillerom for utfoldelse av identitet samtidig som at fargekombinasjonene er gjenkjennbare nok til at de i seg selv forteller budskapet.