Sosiale medier

Det finnes flere gode grunner til å være tilstede på sosiale medier. Blant de er muligheten til å komme tettere på kunder og mulige kunder og merkevarebygging. 

Å være aktiv og tilstede på sosiale medier er en stor verdi for bedrifter i dag! Fler og fler av oss benytter oss av sosiale medier når vi undersøker bedrifter før vi tar en kjøpsavgjørelse.

I tillegg vil synlighet og eksponering være med på å fange opp kunder og samarbeidspartnere.

Dørstokkmila for å komme i gang med sosiale medier kan være lang, men gevinsten er stor. Det trenger heller ikke være så komplisert som det kan føles, plattformene er tross alt skapt for at alle og en hver skal bruke de! Vi hjelper deg med alt fra oppstart til produksjon av innhold samt drift og vedlikehold. I tillegg planlegger og utfører vi kampanjer i sosiale medier.

Ønsker du mer informasjon rundt annonsering i sosiale medier? Les mer her!

Dersom du synes at det kan være vanskelig å komme i gang med sosiale medier for din bedrift har vi noen gode tips!

Få oversikt

Begynn med å kartlegge hvor målgruppa di er. Sett deg inn i hvordan de forskjellige kanalene brukes, slik at du på best mulig måte kan kommunisere med målgruppa di.

Gode plasser å starte vil være disse plattformene, som er godt tilpasser for bedrifter:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Husk at det ikke er nødvendig å haste seg i gang med så mange plattformer som mulig. Ofte kan det være lurt å starte en plass for å jobbe inn gode rutiner og sørge for at man har kontroll før man går videre.

Planlegg

Når du har oversikt over hvor du bør starte og hvilket innhold som konsumeres på de forskjellige plattformene er det enklere å tilpasse innholdet ditt for å treffe publikum. Målet er at kundereisen skal være så sømløs som mulig, dette kan bety at samme budskap må formidles på forskjellige måter på tvers av kanaler.

Spør deg selv hva din bedrift ønsker å oppnå ved å være til stede på sosiale medier. Når du har et svar på dette er det viktig at du tilpasser innholdet ditt for å oppnå målene dine.

Evaluer og juster

Når du har holdt på en stund vil du ha innsikt i hvilket innhold som gir resultater, og hva som ikke gjorde det så bra som du kanskje forventet. Analyser resultatene og foreta eventuelle justeringer, slik at du i større grad møter publikumet ditt.

Våre digitale markedsførere loser deg trygt gjennom hele prosessen med sosiale medier. Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat så finner vi sammen ut hva det neste steget for din bedrift er.