Hvordan får man engasjement og oppmerksomhet rundt en stillingsutlysning? Hva skal til for å få folk til å søke på en jobb? I dagens arbeidsmarked (les: høsten 2022) er det høy konkurranse om arbeidstakerne. Temperaturen er skrudd opp og det stilles høye krav til arbeidsgivere.
Derfor ønsket Fagtrykk Idé å gjøre noe mer enn å lyse ut en tradisjonell stillingsutlysning. De kom til oss med en utfordring: hvordan få tak i folk – og ikke bare det, vi trenger folk nå!
Vi produserte en rekrutteringsvideo hvor vi viste frem en typisk arbeidshverdag i produksjonshallen til Fagtrykk Idé. Vi fanget ekte arbeidssituasjoner, kom i snakk med de ansatte som kunne fortelle oss om sine arbeidsoppgaver og arbeidsmiljøet. Slik fikk vi formidlet budskapet om muligheten for jobb i et av Nord-Norges største trykkerier!
Etter videoen var produsert ble den postet som en annonse i sosiale medier for å nå ut til det ønskede publikum!
Se resultatet av prosjektet her: